Op 21 mei gingen we op schoolreis voor een boeiende en leerrijke dag vol ontdekkingen. In de voormiddag brachten we een bezoek aan Technopolis, waar we via interactieve doe-opdrachten heel wat technische en digitale principes leerden kennen.
Na de middag reden we met de bus naar het Atomium. Daar wandelden we van bol tot bol en ontdekten we meer over de geschiedenis en de indrukwekkende bouw van het Atomium. Aansluitend bewonderden we de tijdelijke tentoonstelling NIMBUS.
Het was een interessante, leuke en onvergetelijke dag vol nieuwe ervaringen! Kijk je even mee naar de foto's?
Geniet mee van deze fantastische dag in de Duinpanne en Plopsaland.
Op donderdag 30 april vond een gezellig spelletjesmoment plaats tussen de leerlingen van de derde graad en de peuters en eerste kleuters. De leerlingen van de derde graad namen enthousiast de rol van begeleider op zich en organiseerden verschillende spelletjes, zowel gezelschapsspelletjes als buitenspelen. Via een doorschuifsysteem konden de jongere kinderen van activiteit wisselen.
Het werd een groot succes: overal waren lachende gezichtjes te zien! We sloten het moment af met een grote domino, waaraan de verschillende groepjes samen hadden gewerkt. Het was een leerrijk moment, zeker voor herhaling vatbaar!
Op 2 april trokken de leerlingen van de derde graad naar Gistel voor Fietse Fietse, een interactieve fietshappening. Tijdens dit evenement legden ze een uitdagend hindernissen- en verkeersparcours af en werd hun fiets gecontroleerd door de lokale politie.
Daarnaast maakten de leerlingen op een boeiende manier kennis met de dode hoek via een VR-ervaring. In een tuimelwagen ervaarden ze zelf hoe belangrijk het dragen van een gordel is bij een ongeval. Ook kregen ze de kans om echte politiekledij te passen en zo even in de huid van een politieagent te kruipen. Een leerrijke namiddag!
De voorbije maanden maakten onze leerlingen stap voor stap kennis met het secundair onderwijs. In de klas verdiepten we ons in het WO-thema 'Mijn toekomst, mijn keuze', waarbij ze nadachten over hun interesses, talenten en mogelijke studierichtingen.
Daarnaast stonden er boeiende schoolbezoeken op het programma, die hen een eerste blik gunden op het leven in het secundair. Als kers op de taart trokken we naar Gent voor een bezoek aan het Beroepenhuis. Daar maakten de leerlingen op een speelse en interactieve manier kennis met uiteenlopende beroepen. Via workshops ontdekten ze hun eigen talenten en gingen ze samen in gesprek over hun toekomstplannen.
Een kijkje in onze klas tijdens de eerste twee maanden van 2026.